Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siechnicach informuje, iż od 1 lipca 2018 r. można składać wnioski na świadczenie dobry start.
W lipcu 2018 r. wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną.
W okresie od 1 do 6.07.2018 r. wpłynęło prawie 500 wniosków.
Podczas wypełniania wniosków elektronicznie prosimy zwrócić uwagę na:
1. dokładne wpisywanie nazwy i adresu szkoły do której uczęszcza dziecko
Należy wpisać pełną nazwę szkoły oraz adres. Ponieważ dzieci uczęszczają nie tylko do szkół na terenie gminy, ale również do szkół w Oławie i Wrocławiu bardzo dużo błędów występuje w danych dotyczących nazwy szkoły oraz adresu.
2. podanie adresu zamieszkania - jeśli jest inny niż zameldowania -rodziców i opiekunów dzieci
Dużo błędów występuje przy wskazywaniu adresu zamieszkania wnioskodawcy (rodzica/ opiekuna prawnego). Z uwagi na różne adresy zameldowania i zamieszkania często wpisywany jest adres zameldowania (system bankowy zaciąga dane i adres właściciela konta).
Wniosek należy złożyć do gminy wg miejsca zamieszkania rodzica/opiekuna oraz dziecka.
3. wskazanie stanu cywilnego dziecka
System wymaga również wskazania stanu cywilnego dziecka (identyfikacja płci przy numerze PESEL).
Błędne wypełnienie wniosku powoduje konieczności skorygowania dokumentu poprzez osobisty kontakt z tutejszym Ośrodkiem.
Szczegółowe informacje dotyczące Programu „Dobry Start” uzyskać można w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. Żernicka 17 , 55-010 Święta Katarzyna w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godzinach 7:10-15:10 w środy od 9:00-17:00 lub pod numerem telefonu 535 900 857.