Kampania jest skierowana do wszystkich abonentów telefonów komórkowych, którzy nie mogą skutecznie realizować połączeń głosowych, korzystać z transmisji danych w sieciach komórkowych operatorów, z którymi podpisali umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, tj. skarżących się na słaby zasięg stacji bazowych GSM.
Zdecydowana większość z nas używa telefonu komórkowego. Niestety nie zawsze udaje się zrealizować połączenie z innym użytkownikiem lub jakość połączenia jest niewystarczająca do przeprowadzenia rozmowy. Często zdarza się to jeśli jesteśmy w pomieszczeniu zamkniętym i by zrealizować połączenie trzeba wyjść na zewnątrz budynku. Przy zawieraniu umowy z operatorem nie zawsze zostajemy wystarczająco poinformowani o rzeczywistym zasięgu sieci komórkowej w rejonie naszego miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności gospodarczej a przedstawiane przez operatora mapy zasięgu są jedynie teoretyczne i dotyczą zasięgu w przestrzeni otwartej. Co robić w takich sytuacjach? Niestety niektórzy z użytkowników decydują się na zainstalowanie wzmacniacza sygnału GSM.
Wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej, jako urządzenie z interfejsem umożliwiającym połączenie, współpracę i wymianę informacji drogą radiową między stacją bazową a telekomunikacyjnym urządzeniem końcowym, pracującym w ruchomej lub stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej może być używany wyłącznie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego posiadającego ogólnopolską rezerwację częstotliwości, wykorzystywanych do świadczenia usług za pośrednictwem stacji bazowych.
Zwalczanie zakłóceń w sieciach telefonii komórkowej prowadzone jest przez Prezesa UKE z urzędu. Nie bez znaczenia jest także fakt, że powodowanie zakłóceń stacji bazowych może skutkować brakiem możliwości połączenia z numerami alarmowymi (m.in. 112, 997, 998) w przypadku wystąpienia zagrożenia życia lub zdrowia.
Użytkownicy kupujący usługi telefonii komórkowej przy podpisywaniu umowy o świadczenie usług telefonii komórkowej powinni bardzo dokładnie zapoznać się z jej treścią i zasięgami stacji w planowanym miejscu ich użytkowania. Natomiast użytkownicy mający już telefony komórkowe i problemy z jakością połączeń powinni zgłosić ten fakt do swoich operatorów telekomunikacyjnych.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prowadzi również kampanię pt. "Wiem co podpisuję".
Kampania jest odpowiedzią m.in. na dużą skalę nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych odzwierciedloną w liczbie spraw prowadzonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Celem kampanii jest uświadomienie konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków zwiazanych z zawarciem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
W celu ustalenia miejsca i terminu ewentualnego spotkania zapraszam do kontaktu z UKE adres e-mail: sekretariat.warszawa@uke.gov.pl