Z uwagi na rosnącą liczbę zachorowań na wirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. pracownikom administracji publicznej zaleca się wykonywanie pracy w trybie zdalnym. W związku z powyższym, PUP Wrocław od dnia 3 listopada 2020 r. będzie obsługiwał klientów jedynie w sposób zdalny i do odwołania (nie krócej niż do 4 grudnia 2020 r.) niemożliwy będzie osobisty dostęp klientów do siedziby PUP Wrocław, a do budynku przy ul. Glinianej 20-22 wpuszczani będą wyłącznie pracownicy Urzędu.
Dla klientów Urzędu dostępny będzie jedynie teren przed budynkami PUP Wrocław, w celu złożenia dokumentów w udostępnionych skrzynkach podawczych. Każdej osobie wchodzącej na teren Urzędu mierzona jest temperatura ciała (osoba z gorączką nie będzie mogła wejść na teren Urzędu); obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa oraz nakaz utrzymania bezpiecznej odległości (min. 2 metry) od innych osób i poruszania się jedynie w wyznaczonych strefach; niezwłocznie po załatwieniu sprawy Klient jest zobowiązany do opuszczenia terenu Urzędu.
Od dnia 3 listopada 2020 r. wszyscy Państwo będą mogli załatwić swoją indywidualną sprawę w Urzędzie telefonicznie lub elektronicznie. Lista kontaktów telefonicznych do PUP Wrocław dostępna jest pod tym linkiem: Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy we Wrocławiu
Rejestracja w Urzędzie:
I Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym
II Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego
Pośrednictwo pracy:
- osoby, które mają wyznaczone terminy u pośredników pracy i doradców zawodowych,
w terminie od 3 listopada do 4 grudnia br., zostaną telefonicznie lub mailowo poinformowane
o innym terminie wizyty; zapraszamy również do kontaktu mailowego lub telefonicznego pod wskazane numery telefonów: Kontakt z Powiatowym Urzędem Pracy we Wrocławiu , - oferty pracy zgłoszone do PUP Wrocław umieszczone są w Centralnej Bazie Ofert Pracy pod adresem wroclaw.praca.gov.pl wyłącznie w formie otwartej,
- zarejestrowane oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, zezwolenia na prace sezonową oraz informacje starostyo sytuacji na lokalnym rynku pracy dostarczane są do odbiorców wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej,
Co może załatwić PRACODAWCA drogą elektroniczną:
- zgłosić ofertę pracy,
- poinformować o zakończeniu rekrutacji,
- złożyć upoważnienie do reprezentowania pracodawcy / przedsiębiorcy,
- złożyć wniosek o wydanie informacji starosty o sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z ubieganiem się o zatrudnienie cudzoziemca,
- złożyć oświadczenie o powierzeniu pracy przez cudzoziemca,
- złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na pracę sezonową,
- złożyć wniosek o dostępne w Urzędzie formy wsparcia.
Co może załatwić BEZROBOTNY drogą elektroniczną:
- przesłać umowę o pracę oraz zgłoszenie podjęcia pracy,
- zgłosić brak gotowości do pracy na okres nie dłuższy niż 10 dni oraz wyjazd,
- ustalić termin rejestracji w Urzędzie,
- zarejestrować się (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego),
- złożyć wniosek o: przelew świadczenia na konto lub wydanie zaświadczenia,
- złożyć wniosek o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej,
- złożyć wniosek o dodatek aktywizacyjny (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego),
- złożyć pismo do Urzędu,
- złożyć wniosek o dostępne w Urzędzie formy wsparcia.