Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215
z późn. zm.); - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2021 r. poz. 735); - Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 584 ze zm.);
- Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U.
z 2020 poz. 2029 ze zm.) - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2200);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1289).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego – załącznik nr 1;
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (dyplomów, świadectw, suplementów do dyplomów) poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki;
- Kopia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopia oceny dorobku zawodowego za okres stażu poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Poświadczona kopia odpisu aktu małżeństwa w przypadku zmiany nazwiska.
Dodatkowe uwagi:
- Wniosek należy wypełnić komputerowo;
- Wszystkie dokumenty powinny być kopiowane dwustronnie;
- Dokumenty należy ułożyć według kolejności wykazanych załączników we wniosku, oddzielonych zakładkami;
- Dokumentów nie wkładać w „koszulki”;
- Nie przedkładać komisji wersji papierowej prezentacji.
Termin załatwienia sprawy:
- Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego od dnia 1 listopada poprzedniego roku do dnia 30 czerwca danego roku Burmistrz Siechnic wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego
w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku; - Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego od dnia 1 lipca danego roku do dnia 31 października danego roku Burmistrz Siechnic wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.
Wydanie nowego aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w związku z uzyskaniem wyższego poziomu wykształcenia:
Nauczycielowi, który w trakcie pracy zawodowej uzyskał wyższy poziom wykształcenia niż określony w akcie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, Burmistrz Siechnic wydaje na wniosek nauczyciela – załącznik nr 2 nowy akt nadania stopnia awansu zawodowego, uwzględniający uzyskany poziom wykształcenia.
Do wniosku o wydanie nowego aktu nauczyciela mianowanego należy załączyć:
- Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających uzyskanie wyższego poziomu wykształcenia;
- Poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię dotychczasowego aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- telefonicznie: 71/78 60 995 lub 512 286 703
- elektronicznie: we@umsiechnice.pl