Urząd Miejski w Siechnicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://siechnice.gmina.pl/
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 01.05.2010 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12.03.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 07.08.2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Maciej Szymański.
- E-mail: mszymanski@umsiechnice.pl
- Telefon: 71 786 0929
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Siechnic
- Adres: Urząd Miejski, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
- E-mail: biuro@umsiechnice.pl
- Telefon: 717860901
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Siechnicach posiada trzy lokalizacje.
- ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice.
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Jana Pawła II.
- Wejście do Urzędu znajduje się na tym samym poziomie co plac wokół. Jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Drzwi otwierają się automatycznie.
- Kancelaria znajduje się po prawej stronie od wejścia. Drzwi do niej również otwierają się automatycznie.
- W kancelarii dostępny jest stół o obniżonym blacie.
- W budynku dostępna jest winda wyposażona w wypukłe przycisnki z oznaczeniem w alfabecie Braille’a.
- Szerokie schody z poręczami oraz szerokie korytarza umożliwiają swobodne poruszanie się.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze na każdym piętrze z wyjątkiem piętra V,
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych z niepełnosprawnością,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W urzędzie jest pętla indukcyjna przenośna do pobrania w kancelarii na parterze budynku.
- W urzędzie są tyfloplany każdej kondygnacji do pobrania w kancelarii.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- Pierwszy i ostatni stopień biegów schodowych oznaczony jest kontrastowymi taśmami, ułatwiającymi samodzielne poruszanie się osobom niedowidzącym.
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Kolejowej.
- Droga do budynku jest łatwa tzn. po drodze nie występują progi/krawężniki/nierówności chodnika.
- Wejście jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Drzwi nie otwierają się automatycznie.
- Drzwi wejściowe posiadają samodomykacz.
- Wszystkie drzwi w budynku mają min. 90 cm szerokości.
- W budynku nie ma windy.
- W budynku znajdują się nieoznaczone elementy umieszczone na wysokości głowy (skosy).
- Schody nie są proste. Nie posiadają takiego samego kształtu.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Kolejowej.
- Droga do budynku jest łatwa tzn. po drodze nie występują progi/krawężniki/nierówności chodnika.
- Wejście jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Do drzwi wejściowych prowadzą schody. Jest możliwość wejścia do biur bez progów od strony poczekalni dworca kolejowego po uprzednim skontaktowaniu się z pracownikiem placówki pod numerem telefonu 71/ 311 38 32. Przy schodach nie ma domofonu.
- Drzwi wejściowe posiadają samodomykacz i nie otwierają się automatycznie.
- Nie wszystkie drzwi w budynku mają min. 90 cm szerokości.
- Budynek jest wyposażony w windę.
- Schody nie są proste. Nie posiadają takiego samego kształtu.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością,
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.